Juletræssalg og Corona

19.10.2020

Henvendelse

Mere end halvdelen af alle danskere køber deres juletræ via gårdsalg eller stadepladssalg. Salget er ofte koncentreret på de sidste 4 weekender op til jul og på store og/eller populære udsalgssteder kan antallet af kunder periodevist overstige 100 mennesker på samme tid.

Begge salgstyper foregår udendørs og ved gårdsalg har flere også ”fæld-selv”, hvor kunder går rundt på egen hånd i en bevoksning med juletræer for at finde netop deres favorittræ. Alternativet til gårdsalg og stadepladssalg vil være (indendørs) kædeslag fra havecentre og byggemarkeder.

Med Corona virussen er der indført mange regler og restriktioner for at begrænse smittespredningen. En af disse restriktioner vedrører forsamlingsforbuddet på pt. 50 personer. Til vejledning af vores mange medlemmer med gårdsalg og stadepladssalg har vi brug for at afklare om netop forsamlingsforbuddet er gældende eller man kan bruge retningslinjerne for (stor)centre, hvor antallet af kvadratmeter er afgørende for det samlede antal kunder.

Læs hele henvendelsen
Bilag 1 Corona vejledning
Bilag 2 Forslag til stadepladsindretning

Dispensation til Pomoxon Extra

Miljøstyrelsen har pr. 29. april 2022 meddelt Nufarm og Danske Juletræer – træer & grønt dispensation til anvendelse af Pomoxon Extra i nordmannsgran i perioden 1. maj til 1. august 2022. Se flere nyheder

ASM Østervang

ASM Østervang er en mindre smede- og maskinfabrik, hvor vi laver mange forskellige opgaver i stål, maskinudvikling og mekanisk produktion.

Bidragermøde

Forskningsenheden inviterer bidragyderne og medlemmer af Danske Juletræer til årsmøde i forlængelse af generalforsamlingen i Danske Juletræer. Se flere arrangementer