Juletræssalg og Corona

Henvendelse

Mere end halvdelen af alle danskere køber deres juletræ via gårdsalg eller stadepladssalg. Salget er ofte koncentreret på de sidste 4 weekender op til jul og på store og/eller populære udsalgssteder kan antallet af kunder periodevist overstige 100 mennesker på samme tid.

Begge salgstyper foregår udendørs og ved gårdsalg har flere også ”fæld-selv”, hvor kunder går rundt på egen hånd i en bevoksning med juletræer for at finde netop deres favorittræ. Alternativet til gårdsalg og stadepladssalg vil være (indendørs) kædeslag fra havecentre og byggemarkeder.

Med Corona virussen er der indført mange regler og restriktioner for at begrænse smittespredningen. En af disse restriktioner vedrører forsamlingsforbuddet på pt. 50 personer. Til vejledning af vores mange medlemmer med gårdsalg og stadepladssalg har vi brug for at afklare om netop forsamlingsforbuddet er gældende eller man kan bruge retningslinjerne for (stor)centre, hvor antallet af kvadratmeter er afgørende for det samlede antal kunder.

Læs hele henvendelsen
Bilag 1 Corona vejledning
Bilag 2 Forslag til stadepladsindretning

GlobalG.A.P. version 6

Hvert 4.-6. år bliver GLOBALG.A.P. standarden revideret og kommer i en ny udgave. Fra og med 2024 er det version 6 der skal anvendes. Det betyder en række ændringer ift. version 5.2, der nu udgår.

Se flere nyheder

Dragone tågesprøjter, grenknusere og kraftige slagleklippere.

Bidragermøde

Forskningsenheden inviterer bidragyderne og medlemmer af Danske Juletræer til årsmøde i forbindelse med generalforsamlingen i Danske Juletræer.

Se flere arrangementer