Markedsføring

Afsætningskampagner
Danske Juletræer gennemfører på hele branchens vegne løbende generelt afsætningsfremmende arbejde for at sikre de bedst mulige afsætningsvilkår for de danske producenter. Som medlem af foreningen er man nærmest til at drage nytte af dette gennerelle afsætningsfremmende arbejde, der hvert år gennemføres på de største markeder i Europa. I Danske Juletræer kan du høre meget mere om, hvordan du som producent kan få direkte fordele af disse kampagner.

Markedsinformationer
Foreningens medarbejdere gennemfører hvert år besigtigelsesrejser til de største aftagerlande, hvorved der indsamles værdifuld viden om udviklingen af markederne til gavn for medlemmerne i deres tilrettelæggelse af produktions- og salgsindsats. Informationerne består bl.a af vurderinger af prissætningen på de forskellige markeder, samt hvorledes de dansk leverede produkter bliver modtaget af forbrugerne – både pris- og kvalitetsmæssigt.

Også løbende markedsundersøgelser via eksterne analysebureauer er et af de redskaber, man som medlem kan drage nytte af. Her ligger foreningen inde med alle de relevante markedsundersøgelser og analyser, som er gennemført igennem de seneste 20 år, ligesom der løbende gennemføres nye analyser, som vores medlemmer naturligvis er de første til at nyde gavn af.

Salg Med Etiket

Juletræer pynter på CO2-regnskabet

Snart skal juletræerne pynte de danske stuer. Man kan samtidigt glæde sig over at det naturlige juletræ også pynter på CO2-regnskabet. Dens uartige fætter, plastiktræet, har derimod en dårlig indvirken på klimaet og naturen, fordi det unødigt udleder CO2 til atmosfæren og forurener miljøet med plastik. Se flere nyheder

Plantekongres

Her får du den nyeste viden inden for forskning, rådgivning og politik, og møder de andre aktører i landbrugsbranchen til en god debat. Se flere arrangementer