Forbrugerundersøgelse i Tyskland, december 1998


Forfatter(e): Jacob Skude & Anders Suurballe

Publikation: PS Nåledrys nr. 30

År: 1999

Side(r): 40-42

Pris: 150

Artikel/abstract:

Fra den 12.-24. december 1998 blev der i fire tyske byer foretaget en såkaldt kundetopanalyse. Dette foregår ved, at køberne af juletræer stoppes, og bliver stillet en række spørgsmål, både før og efter deres køb. Det tyske marketingfirma Produkt + Markt stod for den rent praktiske del af analysen. Der blev i samarbejde med Dansk Juletræsdyrkerforening enighed om at koncentrere analysen på byerne Berlin, Hamburg, Aschaffen og München. I alt blev der indsamlet 411 spørgeskemaer, fordelt nogenlunde ligeligt på alle fire byer.


Læs artiklen

Hvad må man samle i skoven?

I Sverige bliver hvert femte juletræ stjålet. Helt så galt er det formentlig ikke Danmark, men nogle kan måske stadig være i tvivl om, hvad ”fæld selv” betyder. Nedenfor beskrives nogle af de regler som bl.a. findes i naturbeskyttelsesloven og i den tilhørende bekendtgørelse. Se flere nyheder

Øgro

100% organisk dansk gødnings- og jordforbedringsmiddel

Se forhandleroversigt

Plantekongres - ÆNDRET

Her får du den nyeste viden inden for forskning, rådgivning og politik, og møder de andre aktører i landbrugsbranchen til en god debat. I 2021 er den fysiske konference erstattet af 20 håndplukkede faglige webinarer. Se flere arrangementer