Forbrugerundersøgelse i Tyskland, december 1998


Forfatter(e): Jacob Skude & Anders Suurballe

Publikation: PS Nåledrys nr. 30

År: 1999

Side(r): 40-42

Pris: 150

Artikel/abstract:

Fra den 12.-24. december 1998 blev der i fire tyske byer foretaget en såkaldt kundetopanalyse. Dette foregår ved, at køberne af juletræer stoppes, og bliver stillet en række spørgsmål, både før og efter deres køb. Det tyske marketingfirma Produkt + Markt stod for den rent praktiske del af analysen. Der blev i samarbejde med Dansk Juletræsdyrkerforening enighed om at koncentrere analysen på byerne Berlin, Hamburg, Aschaffen og München. I alt blev der indsamlet 411 spørgeskemaer, fordelt nogenlunde ligeligt på alle fire byer.


Læs artiklen

Hvad må man samle i skoven?

I Sverige bliver hvert femte juletræ stjålet. Helt så galt er det formentlig ikke i Danmark, men nogle kan måske stadig være i tvivl om, hvad ”fæld selv” betyder. Nedenfor beskrives nogle af de regler som bl.a. findes i naturbeskyttelsesloven og i den tilhørende bekendtgørelse. Se flere nyheder

Sønderup Maskinhandel A/S

FORT SIRIO 4x4 OG SIRIO maskiner til mekanisk ren- og vedligeholdelse af juletræskulturer

Se forhandleroversigt

Plantekongres

Plantekongres er Nordens største om planteproduktion, natur, miljø og planlægning. Over to dage stilles der skarpt på den nyeste viden på området og på dine udfordringer og muligheder. Se flere arrangementer