Dansk Juletræsdyrkerforenings årsberetning for 1997

Publikation: Nåledrys nr. 27

År: 1998

Pris: 150

Denne årsberetning redegør for Dansk Juletræsdyrkerforenings aktiviteter i 1997.  1997 blev præget af forventninger og omstilling til en ny afsætningssituation.  For Dansk Juletræsdyrkerforening blev året også præget af nye aktiviteter og nye medarbejdere.  Produktionsafgiftsfonden for Juletræer og Pyntegrønt blev en realitet, hvor foreningen blev kraftigt involveret i såvel den daglige drift som iværksættelse af projekter med støtte fra fondens midler.  For foreningen betød året også en afsked med det gamle navn Dansk Skovforenings Pyntegrøntsektion til fordel for det mere sigende Dansk Juletræsdyrkerforening.

Planteeksport til Storbritannien

Da Storbritannien nu er at betragte som et tredjeland i forhold til EU, sker der ændringer om krav og kontrol ved eksport af planter og planteprodukter til Storbritannien. Nogle ændringer er dog blevet udsat, hvilket betyder, at der indtil videre i 2021 kun sker mindre ændringer. Se flere nyheder

JUTEK

Så er fremtiden sikret!