Dansk Juletræsdyrkerforenings årsberetning for 1997

Publikation: Nåledrys nr. 27

År: 1998

Pris: 150

Denne årsberetning redegør for Dansk Juletræsdyrkerforenings aktiviteter i 1997.  1997 blev præget af forventninger og omstilling til en ny afsætningssituation.  For Dansk Juletræsdyrkerforening blev året også præget af nye aktiviteter og nye medarbejdere.  Produktionsafgiftsfonden for Juletræer og Pyntegrønt blev en realitet, hvor foreningen blev kraftigt involveret i såvel den daglige drift som iværksættelse af projekter med støtte fra fondens midler.  For foreningen betød året også en afsked med det gamle navn Dansk Skovforenings Pyntegrøntsektion til fordel for det mere sigende Dansk Juletræsdyrkerforening.

Mekanisk renholdelse

Kom til demonstration af mekanisk renholdelse når Danske Juletræer som led i GUDP-projektet om sprøjtefri juletræer (FRIJUL) inviterede til maskindemonstration hos Danish Christmas Trees ved Sorø. Se flere nyheder

Johansens Planteskole

Ekspertise og tæt samarbejde. Vi garanterer den genetiske og tekniske kvalitet hver gang.

Markvandring: Mekanisk renholdelse Sjælland

Som led i GUDP-projektet om sprøjtefri juletræer (FRIJUL) afvikles en markvandring, hvor forskellige metoder for mekanisk renholdelse fremvises. Se flere arrangementer